Dirkzwager speelt in op de 24-uurs economie

In de huidige 24-uurseconomie verwacht de klant altijd een vraag of probleem direct kwijt te kunnen. Dat speelt op veel plaatsen en zeker in de wereld van de scheepvaart, scheepsleveranciers en terminals. Lang niet ieder bedrijf is in staat om dag en nacht de telefoon te beantwoorden en aan deze eisen te voldoen. Bij Dirkzwager staat bereikbaarheid centraal.

Sandra Greve, verantwoordelijk voor customerservice binnen de salesafdeling van Koninklijke Dirkzwager: ‘Als bedrijf biedt Dirkzwager op vele terreinen een 24/7 dienstverlening en wij kunnen zowel binnen als buiten kantoortijden de telefoon waarnemen en/of kleine administratieve taken overnemen. Met onze 24/7 Customer Contact Desk kunt u dus uw bereikbaarheid vergroten en kunnen wij uw continuïteit waarborgen.’

Echt contact
Kun je daar een paar voorbeelden van geven? Greve: ‘We merken dat leveranciers en scheepvaartbedrijven het steeds lastiger, zeg maar duurder, gaan vinden om altijd bereikbaar te zijn. Terwijl het werk in principe dag en nacht doorgaat. Schepen blijven dingen bestellen bij leveranciers en men wil vaak meteen een bevestiging of in ieder geval een signaal dat iets ontvangen is. En dan niet van een machine, maar écht.’

Ook legt een klant regelmatig het begin van een orderproces bij hen neer. Greve: ‘Voor een leverancier van elektronische apparatuur volgen we wereldwijd hun schepen en zodra er een bestelling komt van een schip of een agent, maken we de bestelling aan, kijken we wat de volgende haven is en zorgen dat de monteur met het juiste bestelnummer op pad gaat. En dat terwijl de leverancier zelf nog slaapt!’

Stempel
Dirkzwager staat bekend als ondersteuning naar agenten en rederijen. Dat ze 24 uur per dag, zeven dagen per week paraat kunnen staan om voor bedrijven de bereikbaarheid kunnen garanderen is niet nieuw, maar niet overal bekend.
Greve: ‘We doen dit al een paar jaar, maar je komt als bedrijf soms moeilijk van een stempel af. Dat back-up werk voor agenten blijft natuurlijk, maar scheepsleveranciers zijn een andere belangrijke groep voor ons. Kijk maar naar Ship2Report. Er is geen leverancier of terminal die daar niet op de een of andere manier mee werkt.’
Ship2Report is een internetplatform waarop Dirkzwager alle aankomsten en vertrekken in de Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam range overzichtelijk en betrouwbaar in beeld brengt. Wanneer je iets naar een schip moet brengen, of iets repareren, kan de planner zo het window zien waarin dat kan. ‘Je kunt er de ISPS-aanmelding bij de agent en de terminal op doen en we gaan steeds verder met de havenhubs: nu al Houston en Singapore en onder andere Dubai komt eraan. Zo blijft iedereen door Dirkzwager op de hoogte én bereikbaar!

Auteur: Nathalie Montfoort

Nathalie Montfoort is hoofdredacteur van Mainport en redacteur bij Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.